POWIATOWY INSPEKTORAT NADZORU BUDOWLANEGO MIASTA GRUDZIĄDZA
Godziny urzędowania od 01.01.2024 r.
Regulamin organizacyjny
Zgodnie z art. 86 ust. 4 ustawy Prawo budowlane, określam:
REGULAMIN ORGANIZACYJNY POWIATOWEGO INSPEKTORATUNADZORU BUDOWLANEGO MIASTA GRUDZIĄDZA
§ 1.
1. Regulamin Organizacyjny Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego,
zwany dalej Regulaminem określa wewnętrzną strukturę oraz zasady organizacji
pracy Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego Miasta Grudziądza.
2. Ilekroć w Regulaminie jest mowa o:
a) Inspektoracie należy przez to rozumieć Powiatowy Inspektorat Nadzoru
Budowlanego ,
b) Powiatowym Inspektorze należy przez to rozumieć Powiatowego Inspektora
Nadzoru Budowlanego.
§ 2.
Inspektorat działa na podstawie:
1. art. 80 ust. 2 pkt 1, art. 81, art. 83 ust. 1 oraz art. 84 ust. 1 ustawy z dnia 7 lipca
1994 r. – Prawo budowlane ( Dz. U. 2016, nr 0, poz.290 z późn. zm.),
2. ustawy z dnia 18 grudnia 1998 r. o służbie cywilnej (Dz. U. Nr 49, poz. 483 ),
3. Statutu gminy- miasto Grudziądz (Dz. Urz. Woj. Tor. 96. 28. 163. z późn. zm.)
4. niniejszego regulaminu.
§ 3.
1. Inspektorat jest urzędem powiatowego nadzoru budowlanego, wchodzącego w skład
zespolonej administracji powiatowej, obsługującym Powiatowego Inspektora.
2. Inspektorat realizuje zadania nadzoru budowlanego na obszarze powiatu grudziądzkiego
grodzkiego.
§ 4.
1. Powiatowy Inspektor kieruje pracą inspektoratu.
2. Powiatowy Inspektor sprawuje nadzór nad:
a) działalnością inspekcyjną, polegającą na wykonaniu inspekcji terenowej w zakresie
prawidłowości przebiegu procesu budowlanego i utrzymania obiektów budowlanych,
b) postępowaniami administracyjnymi,
c) postępowaniami egzekucyjnymi,
d) postępowaniami wyjaśniającymi w sprawach przyczyn katastrof budowlanych,
e) prawidłowym współdziałaniem z organami administracji architektoniczno –
budowlanej i organami kontroli państwowej,
f) obsługą prawną Inspektoratu,
g) kontrolą wewnętrzną w Inspektoracie,
h) zapewnieniem przestrzegania przepisów o tajemnicy państwowej i służbowej,
i) przestrzeganiem przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy,
j) gospodarowaniem mieniem Inspektoratu
§ 5.
1. Do wyłącznej kompetencji Powiatowego Inspektora należy:
a) ustalanie regulaminów wewnętrznych komórek organizacyjnych Inspektoratu,
b) zatwierdzenie planów kontroli,
c) podejmowanie decyzji o przeprowadzeniu kontroli doraźnej,
d) udzielenia imiennych upoważnień do wykonywania inspekcji terenowej,
e) wyłączanie kontrolera z postępowania kontrolnego,
f) udzielanie imiennych upoważnień pracownikom Inspektoratu do podpisywania
decyzji administracyjnych i postanowień,
g) udzielenie upoważnień do reprezentowania Powiatowego Inspektora w postępowaniu
przed sądami powszechnymi,
h) występowanie do Wojewody z wnioskiem o wszczęcie postępowania w sprawie
odpowiedzialności zawodowej w budownictwie,
i) zawieranie i rozwiązywanie umów o pracę z pracownikami Inspektoratu,
dokonywanie przeszeregowań i awansów pracowników, ustalenie wysokości
dodatków.
2. Powiatowy Inspektor może powołać stałe lub doraźne zespoły opiniodawcze
i doradcze, określając cel ich powołania , skład osobowy oraz zakres zadań i tryb
działania.
3. Podczas nieobecności Powiatowego Inspektora zastępuje go wskazany pracownik
Inspektoratu, z wyłączeniem kompetencji, o których mowa w § 5 pkt.
§ 6.
Powiatowy Inspektor podpisuje:
a) decyzje administracyjne i postanowienia ,
b) akty prawa wewnętrznego,
c) wystąpienia i sprawozdania kierowane do Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego,
d) wystąpienia kierowane do organów administracji rządowej i publicznej,
e) odpowiedzi na skargi i wnioski
§ 7.
W skład Inspektoratu wchodzą jednoosobowe stanowiska ds.
a) inspekcji (SI),
b) organizacyjno-administracyjnych (SA)
§ 8.
Do zakresu działania stanowiska ds. inspekcji należy w szczególności:
a) prowadzenie działalności inspekcyjnej w zakresie prawidłowości przebiegu procesu
Budowlanego i utrzymywania obiektów budowlanych,
b) prowadzenie postępowań wyjaśniających przyczyny i okoliczności powstawania katastrofy budowlanej,
c) wykonywanie innych zadań zleconych przez Powiatowego Inspektora.,
d) przygotowywanie okresowych sprawozdań z działalności stanowiska wraz z wnioskami wynikającymi z przeprowadzonych inspekcji w terminach wyznaczonych przez Powiatowego Inspektora.
§ 9.
Do zakresu działania stanowiska ds. organizacyjno- administracyjnych należy obsługa
Organizacyjna i administracyjna Inspektoratu a w szczególności:
a) prowadzenie kancelarii ogólnej i archiwum zakładowego,
b) zapewnienie właściwego obiektu dokumentów,
c) gospodarka sprzętowa,
d) obsługa sekretariatu,
e) prowadzenie rejestrów określonych w instrukcji kancelaryjnej,
f) wykonywanie innych zadań zleconych przez Powiatowego Inspektora.
§ 10.
Do pracowników Inspektoratu mają zastosowanie przepisy:
a) ustawy z dnia 16 września 1982 r. o pracownikach urzędów państwowych (Dz. U. 2016 nr 0 poz. 1511 z późn. zm.),
b) Kodeksu pracy ( Dz. U z 2016 r. Nr 0, poz. 1666),
c) ustawy z dnia 5 lipca 1996. r. o służbie cywilnej ( Dz. U. Nr 89, poz. 402 z późń. zm.)
d) regulaminu pracy.